salam....


rindu jadi ma'mum dgn imam yg baca Qunut Nazilah,,,,

ape bende Qunut Nazilah nih..??

Kata (an Nazilah)” ertinya: Musibah, bencana, malapetaka.
Jadi, qunut Nazilah yaitu qunut untuk mendo’akan kebaikan (kemenangan) bagi kaum
Muslimin dan mendo’akan kecelakaan (kebinasaan) bagi kaum Kafir atau Musyrik yang
menjadi musuh Islam.

lain2 info mengenai Qunut Nazilah.....


ilmu aku tak sehebat mana untuk menghasilkan post sendiri mengenai2 hukum-hakam ni...huhu..
blogwalking je untuk cari ilmu.....nanti bila dah ada ilmu byk2 boleh la nak buat post sendiri bab hukum-hakam ni...

sila lihat video ini...^^





cerita pasal Qunut Nazilah ni....

waktu zaman2 skolah agama (smka), selalu la dengar imam baca doa qunut ni...
imam-imam(student laki2) kalau baca qunut ni kdg2 feeling giler....memang touching la,,, boleh menangis kalau dengar....pada waktu tu jugak la student2 perempuan nih kecoh....

"ehh,,sape yg baca tu,,?,,touchingnye"
"weh,hari ni sape imam..?"
"ketua badar kot tu,,,"


hahaha.....
nak tau jugak sape yg baca tu...~~~

bila further study (sekolah lain)..dah makin kurang dengar Qunut Nazilah ni dibaca~
kalau kecoh2 pasal palestine,gaza...baru la aku dengar imam baca,, itu pun 1,2 je imam yang baca...sikit sgt yang tahu pasal qunut ni...
tapi..mereka yang sikit tu la yang hebat~~~,,bagus2....i like!!!

***************************************************

bila bukak fb ada saje pasal politik....wah~,kemain lagi kawan2 aku....dah pandai berpolitik...
kalau dalam group facebook lagi laaa.....

salute la sama mereka~.....walau ape2 cara pun mereka buat....

*etc: letak gamabr politik,
link website politik,
buat statement politik,

hehehe.....

aku pasti matlamat mereka sama,,chewwahh...*ye ker*...

apa2222 pun......

biar aku khatamkan buku....

'DELIMA MELAYU-ISLAM',KURANG FIKR ATAU KURANG ZIKIR, oleh USTAZ PAHROL MUHAMAD JUOI....

lepas aku khatam buku itu,,,doa2 aku dapat simpulkan sesuatu.....

ok,,salam~