Assalam .

Aku yang garang atau depa yang nakal ?

Adoii .

Keadaan camni laa yang kena mengadap bila jadi cikgu nanti . Mungkin .
Pernah tak kau berada dalam keadaan 'Children Are Mess' dan kau rasa macam semua depa buat tak kena dan salah . HAHA .

Ah . Part bergaduh memang aku tak suka . Kalau dalam keadaan macam tu , aku rasa nak je join depa bergaduh dengan jadi backup salah sorang daripada depa . Pastu bertumbuk sekali . Geram betol . Bukan jadi pendamai. Haha . Haru !



"Dik , nak join gaduh boleh tak ?"

Bak kata Ita , Children Is Always Children . Itu hukum alam and rules of life . Kita kena akur . Thats life . Athe the same time kita kena didik . Itu lah namanya teacher .

Sebenarnya ini Hikmah .

Hikmah supaya memujuk diri untuk aku :

lebih BERSABAR sangat sangat .
Juga mengajar aku untuk lebih matang .
lebih pandai psiko budak-budak .
lebih banyak beralah .
lebih pandai melayan budak-budak .
*walaupun sebenarnya aku malas nak layan , layan diri lagi besstt !*




Find something weirdo ?? Oyeah . Perasan tak aku ni bakal cikgu tapi lagak macam tak suka layan budak-budak je....HAHA.

Thats why laaa pengajian aku kat IPG **** (dirahsiakan untuk keselamatan) ada lagi 5 tahun genap2 . So , memang 5 tahun tu aku perlu untuk melatih diri menjadi cikgu nanti . Serius aku bet ! .. Haha ! InsyaAllah .



Oyeah . Jaga diri sungguh-sungguh !
Salam !