Assalam .

Oyeah . Kini aku kembali untuk mengemaskini blog yang biasa-biasa sahaja ini setelah bergelumang dengan urusan-urusan yang lebih penting. Tak disangka-sangka aku baru saja menghabiskan Sem 1 aku di IPG *****(terpaksa dirahsiakan untuk keselamatan).

Lepas aku buat eksperimen , barulah aku tahu 7/10 daripada masyarakat sekeliling tidak mengetahui bahawa pelajar lepasan IPG (maktab perguruan) adalah pelajar ijazah ataupun pelajar degree yang mana selepas tamat belajar mereka berDG 41.............wakaka.*Perlu ke aku cakap benda nie...Haha.

Biarlah si penglipurlara ini memulakan kisah Sem 1 nya di IPG**** selama 6 bulan yang lepas.

Permulaan yang FREAK . Pertengahan yang COOLIO . Ending yang AWESOME .

Frankly speaking, living there is actually a damn much satisfaction and enjoyment . LOL ! Lots of Lovesss .Serious ! . Best .

*THE REST akan aku cerita dalam post seterusnya dengan satu post satu agenda*....

Hidup itu pilihan. Kita boleh pilih mana-mana yang kita suka tapi mesti ada base agama. Well yeah , bak kata Hlovate dalam Contengan Jalanan

, “There’s no such thing as ‘wrong’ in arts, provided that Islam is a given”. Maksudnya tiada yang salah dalam apa yang kita buat termasuk seni asalkan agama Islam jadi asas. Get what I mean yaa.

Kenapa aku cakap pasal pilihan ? Sebab kadang-kadang one day kita terpaksa membuat pilihan yang akan melorongkan kita ke jalan yang orang kata .. “Noboby knows except Allah” Dan bila kita dah pilih lorong itu , kita kena pujuk hati dengan ayat “Let bygone be bygone”.....Hahaha. Bunyi pilu. Bukan apa bak kata Heliza Helmi “Carilah peluang dalam kesempitan” *lebih kurang macam tu laa dia cakap.

Kesimpulannya aku nak cakap apa nieee ?

Sebenarnya aku nak cakap....

Aku seronok dengan life aku sekarang . HAHAHA.

Anda seronok dengan life anda sekarang ? Jika tidak , ceritalah kepada Tuhan. Minta padaNya petunjuk !

Tak kesah lah ke mana pun hala tuju aku dia dan kamu , utara selatan timur barat kanan kiri atas bawah , asalkan agama Islam The Way of Life nie menjadi asas , InshaAllah, you’ll find your way .

***Islam menjadi asas bermaksud ketaatan sepenuhnya kepada Allah Subhanahu waTaala .

Jaga diri sungguh-sungguh!

Salam.